Hotely bezbariérové jsou, ale drahé

ilustrační foto: Flickr.com

Handicapovaní si v současné době chtějí užívat života stejně tak jako zdraví lidé. Mezi zážitky patří i bezstarostná dovolená u moře. Přímo na handicapované se v ČR specializuje pouze cestovní agentura Bezbatour. Na její činnost a nabídku jsme se zeptali mluvčí agentury Kateřiny Grausové.

Jaké zajímavé destinace letos handicapovaným nabízíte?
V letošním roce jsou asi nejzajímavější destinací Baleárské ostrovy. Klasikou, pro nás ale nově zmapovanou, je Chorvatsko. Klientům ještě v této sezóně nabídneme Řecko a Itálii.

Je v přímořských zemích snažší nalézt bezbariérové rekreační objekty než v ČR?
Není to snazší. Je to mnohdy mravenčí práce. Ale není to ani těžší. Bezbariérové objekty u moře jsou.
Pro našeho klienta však ve výběru dovolené hrají důležitou roli i mnohé jiné faktory. Chce vědět nejen to, zda ubytovací kapacita je bezbariérová, tj. nejen že má „bezbariérový přístup“, jak deklarují mnohé cestovní kanceláře, ale že se dostane i do koupelny, či otočí v předsíni pokoje. Dále např. zda může mít k dispozici různé kompenzační pomůcky, či zda je možné pod postel zajet se zvedákem. Klienti dále chtějí vědět, jak a jestli je uzpůsobený vstup do moře, zda je hotelový bazén vybaven zvedacím zařízením, nebo alespoň je možné se do něj dostat s dopomocí. Dnešní klienti chtějí vědět, které restaurace v okolí jsou bezbariérové a kam se mohou se svým handicapem vydat na výlet. Před tím rovněž řešíme bezbariérovou dopravu a transfery do hotelů. Najít bezbariérové ubytování bývá to nejjednodušší.
Přesto přece jenom na jeden „problém“ narážíme, ale ten je stejný všude.. Drtivá většina bezbariérových kapacit jsou nově zrekonstruované hotely o 4 hvězdičkách a výše – tedy patří mezi ty dražší …Navíc každý z hotelů disponuje max. 2-3 bezbariérovými pokoji a my chceme vozit z ČR celé zájezdy. Hotelů, které mají bez. pokojů více, je jako šafránu a většinou jsou velmi rychle vyprodané. Takové obyčejné „last minute“, na které jsme v ČR zvyklí, v podstatě neexistuje.
Levnější ubytování pak vždy postrádá určitý prvek bezbariérovosti. Nejčastěji v zahraničí narážíme na úzké dveře do koupelny, přes které se s vozíkem prostě nedostanete. Snadno vyřešitelná záležitost, řeknete si, ale my většinou slyšíme stále stejnou písničku: “až k nám budete vozit zástupy klientů, tak my to změníme“ a my na to jen můžeme nevěřícně kroutit hlavou a odpovídat “ale my k vám přece můžeme vozit ty klienty až po tom, co ty úpravy provedete…“ . Každopádně se snažíme drobné „nebezba“ záležitosti vyřešit. Přesto se zásadně vyhýbáme přístupu, nebo přímo odpovědi „to nějak vyřešíme“, nebo dokonce „tam už jsme vozíčkáře měli“ – to jsou totiž odpovědi, které uslyšíte, pokud budete bezbariérovou dovolenou hledat u běžných cestovek. Tyto odpovědi vedou k obrovským zklamáním a mnohdy i bezmoci…

Máte dostatek klientů, kteří díky vám prožijí bezstarostnou dovolenou?
Naše klientská základna se stále rozšiřuje. Nejvíce se potýkáme se ztrátou důvěry ve služby cestovních kanceláří. Rozumíme tomu, zároveň nás moc mrzí, že jsme „házeni do jednoho pytle“. Naše cestovka vznikla právě z tohoto důvodu, aby cestovatelé se již více nemuseli potýkat s neúplnými službami, nebo nedostatečnými či někdy i vyloženě lživými informacemi. Každou destinaci nejdříve někdo od nás navštíví, TZV. zmapuje a teprve když máme odpovědi na všechny otázky, dáváme destinaci do nabídky. Ještě je třeba také zmínit, že mapování provádí vždy člověk s postižením, který přesně ví, co hledá. Nejvíce mapuje přímo náš zakladatel a ředitel Michal Prager, který je sám na elektrickém vozíku a pokud služby odpovídají jeho potřebám, víme, že je můžeme bez obav nabídnout našim klientům.

Kolik handicapovaných už vaše služby využilo?
Klientů, kteří našich služeb využili jsou stovky, přesto bychom rádi, kdyby výsledky naší práce přinášely radost mnohem více lidem.

Jaké je o vaší agentuře mezi handicapovanými povědomí? Už jste všeobecně známí?
Myslíme, že již jsme se zapsali do povědomí a jsme poměrně všeobecně známí. Svědčí o tom návštěvnost našich webových stránek s přímým odkazem, nebo reakce mnohých osob, se kterými se setkáváme při jiných, než obchodních příležitostech. Přesto zde stále platí určitá odtažitost, nebo možná ostražitost a určitá nedůvěra. Nejvíce nám pomáhá setkávat se s klienty osobně při různých přednáškách o cestování, kdy ukazujeme, kdo jsme a jak svou práci děláme.

Jiří Marek
invArena

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.